מידע וטיפים

על פירות, ירקות ושאר מאכלים

על אבוקדו

 

האבוקדו עשיר בנוגדי חמצון, חומצה פולית, סיבים תזונתיים ואשלגן.
* הוא עוזר למנוע את מחלת הסרטן ויכול להפחית את רמת הכולסטרול.
* הוא גם מסייע לשמור על הלחות הטבעית של העור ובכך עוזר במניעת קמטים.
אז בתאבון!

 

 

על ביצים

בשנים האחרונות מחקרים חדשים שוללים קשר מזיק בין ביצים לבריאותנו, ההמלצה המקובלת היום לצריכת ביצים לאוכלוסיי הבריאה היא ביצה אחת ליום (מלבד לחולי סכרת, לחולי לב וכליות שצריכים המלצה אישית).
אכילת ביצה אחת ביום אינה תורמת להעלאת רמות הכולסטרול, ביצה מכילה כמות מכובדת של חלבון ושלל ויטמינים ומינרליםביחס למידותיה.
במחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת American Journal of Clinical Nutritionn, נמצא כי צריכת ביצים עשויה להפחית את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2 (סוכרת מבוגרים), שהפכה בשנים האחרונות לנפוצה יותר ויותר. סוכרת 2 מתפתחת במהלך החיים, לרוב בעקבות תזונה לקויה והשמנת יתר.

 

על מאכלים חריפים

מאכלים חריפים פותחים את התיאבון ומסייעים במניעת זיהומים לאזורים הדלקתיים. פלפלים, תבלינים ומזונות חריפים יכולים לרפא, לנקות ולווסת את טמפרטורת הגוף, להאט את תהליך ההזדקנות של העור ע״י הגברת זרימת הדם לפנים ולעור, להילחם בדלקות ואף לעזור לנו לשמור על משקל הגוף. חשוב לאכול אותם בצורה מבוקרת, לא להגזים. לסובלים ממחלות קיבה שונות, מומלץ להימנע או להפחית באכילת מזונות חריפים. לכן חשוב להכיר את ה-DNA של גופנו והתכונות שלו ולהזין אותו בהתאם.

 

על תפוחי אדמה

לכל מי שתהה, לא היה בטוח או סתם לא הכיר – תפו"א מבושל מוריד את לחץ הדם מבלי לגרום לעלייה במשקל!
במחקר אשר עשו על אנשים הסובלים מעודף משקל ועם לחץ דם גבוה, נתנו להם לאכול תפו"א מבושל ללא שמן ואז גילו –
* ממוצע לחץ הדם הדיאסטולי ירד ב – 4.3 אחוזים
* לחץ דם הסיסטולי ירד ב – 3.5 אחוזים וללא עלייה במשקל!
* בתפו"א יש את כל החומרים הטבעים שיש בתרופות ידועות לטיפול בלחץ דם.
רוצים לדעת אם אתם נמנים מאלו שתפו"א בריא להם? בזכות MyBio תוכלו לקבל את כל הנתונים המדוייקים לדיאטה הנכונה לך!

 

על העגבנייה

נוגד חמצון חזק וחדש התגלה בעגבניות:
* נוגד חמצון עוזר להסיר רדיקלים חופשיים בגוף ועוזר להפחית את הנזק שנעשה ל DNA.
* הכח של הנוגד חזקה פי – 14 מנוגד רסברטרון אשר נמצא ביין
* הנוגד חזק פי – 5 יותר מוויטמן E ופי – 10 מוויטמין C.
* הנוגד יכול להופיע גם כחומר משמר, תוספת בתעשיית התרופות בשל מאפייניו הבריאותים – מחלות לב, מניעת סרטן.

 

 

על סלרי

כמה עובדות מעניינות וחשובות על סלרי –
* הסלרי עשיר בסיבים הטובים למערכת העיכול המגנים עלינו מפני סרטן מעי הגס.
* נחשב לאחד ממזונות העל וקל לגידול בגינה הבייתית.
* מזונות עשירים בסיבים – כמו הסלרי, עוזרים בהאטת קצב ספיגת הפחמימות בדם, שומרים על רמת הסוכר בדם יציבה ומונע מחלות כגון סכרת.
* אפשר ליהנות מהסלרי כמיץ עסיסי עם מגוון פירות, כמרק שמחמם את הלב או בסלט מרענן!

 

על האשכולית

על אף טעמה המריר, האשכולית היא אחד מפירות ההדר העשירים ביתרונות בריאותיים. חלק מסגולותיה של האשכולית:
* מורידה את רמות הכולסטרול
* עוזרת בפעילות החיטוי של הכבד
* יעילה במניעת סוכרת
* מסייעת בהורדת לחץ דם
* מונעת התפתחות של אבנים בכליות
* ויטמין ה-C אשר נמצא במיץ אשכוליות טרי מפחית תסמיני שפעת והתקררות
*במקרה של נטילת תרופות מרשם – חובה להוועץ עם רופא לפני צריכת אשכוליות על בסיס קבוע

 

על הקפה

כמה קפה אתם שותים? זה כתוב ב-DNA שלכם !
אז כמה קפה אתם שותים ביום? מסתפקים בכוס אחת בבוקר, או לא מפסיקים ללגום כל היום?
במחקר גנטי באוניברסיטת הרווארד, זיהו המדענים 8 גנים, הקשורים ישירות או בעקיפין להרגלי צריכת הקפה שלנו. זה עשוי להסביר למה לשתיית קפה יש השפעה שונה כל כך על אנשים שונים ואיך המשקה החום החם הזה משפיע על בריאותנו.
נמצא שרוב האנשים מתאימים בעצמם את כמות צריכת הקפה בהתאם לתגובות גופם. באשר לתרומה לבריאות או הנזק שבשתיית קפה – מסתבר שזה אישי לגמרי.

 

על המים

במזג אוויר של 26 מעלות, הגוף צריך לחדש את מלאי הנוזלים שאבדו. לכן בטמפרטורות גבוהות, אנחנו מוצאים את הדרך אל כוס מים קרים בלי הרבה מחשבה. אבל גם בעיצומו של החורף, אנחנו עדיין מאבדים מים על בסיס קבוע. הגוף שלנו מאבד כל זמן את המשאב מקדם החיים של מים דרך תהליכי הגוף של זיעה, שתן ואפילו נשימה. וזה ללא קשר לטמפרטורה, כשאנו חולים, אנחנו מאבדים מים אף יותר מהרגיל.
בין שאר התפקידים, מים מובילים חומרים מזינים לכל התאים. אם אתה לא שותה מספיק מים, הגוף שלך עלול להיתקל בבעייה של ויסות הטמפרטורה שלו, סילוק הפסולת ושמירה על לחות העור.

לסיכומו של דבר מים מהווים 60 אחוז מהגוף, ואנחנו פשוט לא יכולים לתפקד ללא כמות מספקת של מים.
צריכה יומית מומלצת לגברים הנה של כ -13 כוסות מים ליום, ונשים צריכות לצרוך כתשע כוסות.
אם אתה לא אוהב מים, ניתן לצרוך מרקים, מיצים, חלב יחד עם מים וזאת על מנת להשיג את המטרות היומיות שלך.
מומלץ גם להוסיף מזונות עשירים במים לתזונה, כמו אבטיח, חסה, ברוקולי, אשכוליות וגזר.

 

על ארוחת הבוקר

זה לא "אם" לאכול אלא "מה" לאכול בבקר.
אז הבנו שכדאי וצריך לאכול בבקר, השאלה המתבקשת עכשיו היא מה נכון לאכול, שכן, הרכב ארוחת הבקר משפיע על המשך היום שלנו בכלל ועל התזונה שלנו בפרט.
למשל, אם נתחיל את הבקר עם לחמנייה טובה וטעימה כזאת גדולה עם שומשום (בערך 300-400 קלוריות) שהיא ללא סיבים תזונתיים ונוסיף שיכבה טעימה של חמאה (עוד 100-200 קלוריות) אכלנו בעצם ארוחת קלוריות "ריקות" גדולה וטעימה.

כדי להתחיל את היום באופן מזין, בריא ואיכותי יש לשלב בארוחת הבקר סיבים תזונתיים. לא סיבים מעובדים או תחליפי סיבים כפי שניתן למצוא בדגני בוקר מסוימים או בחטיפי אנרגיה מסחריים.
הכוונה אם כן לסיבים אמיתיים ממזון אמיתי. ניתן לאכול קערה של דייסת שיבולת שועל או אולי גרנולה המבוססת על שיבולת שועל עם תוספות בריאות הכוללות אומגה 3, אגוזים לא קלויים כגון אגוזי מלך או שקדים. ניתן גם להוסיף קצת יוגורט טבעי או פרוביוטי.
ארוחה מעין זו הנה משביעה, בריאה ותכין את הגוף היטב לתזונה בהמשך היום.

 

על המלון

המלון הוא פרי ממשפחת הדלועיים, ומכיל כ-90% מים! מאחר והוא מתוק, הוא תחליף מצויין עבור אלו שלא נוהגים להרבות לשתות מים בקיץ.
אין הבדל קלורי בין המלון הכתום למלון הצהוב, אך יש הבדל בויטמינים שהם מספקים. בשני הצבעים ניתן לקבל כמות ויטמין C גדולה, החיונית למערכת החיסונית בגופנו.
איך מומלץ לצרוך מלון? כשהוא עסיסי, חתוך לחתיכות, או בתוך סלט פירות. כיום ניתן למצוא גם מלון מיובש, אך הערכים התזונתיים בו יורדים כאשר הוא עובר תהליך של ייבוש.

טיפ – איך בוחרים מלון? מלון איכותי בדרך כלל יהיה כבד, ועל קליפתו לא מופיעים כתמים או פגמים. כדי לדעת אם הפרי בשל דיו צריך ללחוץ על הקצה שלו – אם הוא רך מדיי סימן שהוא בשל מדיי וטעמו לא יהיה טוב.

 

על הפפאיה


פפאיה, פרי טרופי מתקתק ומיוחד עם תועלת בריאותית רבה.
הפפאיה מכילה שפע של ויטמינים כגון ויטמין E, C ו – A, מינרלים ואנזימים.
ערכה המיוחד הוא באנזים בשם "פפאין" המצוי בה, ועוזר לעיכול ולמניעת דלקות. הפרי הלא בשל מכיל פי 3 יותר פפאין מאשר הפרי הבשל!
מקור הפרי האקזוטי הוא ככל הנראה במרכז אמריקה אבל כיום הפפאיה גדלה באזורים עם אקלים טרופי ברחבי כדור הארץ. ניתן לשלב פפאיה בשייקים ובסלטים, גם הטעם משתדרג ובוודאי שהבריאות.

 

 

על בננה

🍌 5 דברים שכדאי לדעת על בננה 🍌
למה הבננה נחשבת לפצצת אנרגיה צהובה? האם המיתוס על הבננה הוא נכון? ולמה?
ידוע כי בננה היא אחד מהפירות המזינים ונחשבת כתרופה טבעית, יש בה אשלגן, חלבונים, זרחן, ויטמין A וויטמינים אחרים וברזל, היא גורמת לפרץ אנרגיה בזכות כל מה שנמצא בה. למה היא טובה?

 

1. בבננה יש כמויות ענקיות של אשלגן – האשלגן הוא מינרל האחראי לשמירה על רמת לחץ דם ופעילות לב תקינה. בננה מכילה כ-400 מ"ג אשלגן. בנוסף, האשלגן מגן על צפיפות העצם ובריחת הסידן מהגוף. הגוף מאבד אשלגן בפעולות שונות, כמו לחץ או הזעה ולכן חשוב מאוד להשלים אותו.
2. פעילות מוחית – בבננה יש ויטמינים ומינרלים שמסייעים למוח להשאר מרוכז ועירני. הבננה הוכיחה את עצמה לפני מבחנים או פגישות חשובות!
3. שמירה על משקל – אכילת בננה או שתיים ביום שומרת על רמת השובע והיא יכולה להיות נשנוש מצויין שישמר על המשקל במקום נשנושים אחרים שהם הרבה פחות בריאים.
4. נגד בחילות בוקר וצרבות – אכילת בננה בין ארוחות עוזרת לווסת את רמת הסוכר בדם ובכך מונעת בחילות בוקר, ובאמצעות נוגדי חומציות טבעיים שקיימים בה היא מרגיעה את הצרבת.
5. מווסתת את חום הגוף – הבננה עשירה בברזל שגורם לייצור המוגלובין, מה שמחמם את הגוף,לכן מומלצת בתחושת קור. מנגד, יש תרבויות מסויימות בהן בננה נחשבת כ"מקררת" ומווסתת (גם נפשית וגם פיזית) את חום הגוף, ואפילו ניתנת לנשים בהריון כדי לשמור על חום גוף התינוק שהולך להיוולד.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן