מידע וטיפים

שינוי הרגלי אכילה

מה מניע אותנו לאכול מזון מסויים אם אנו יודעים שהוא לא בריא לנו? למה כל כך קשה לנו לרדת במשקל אפילו שאנחנו כמהים לכך?

הרגלי אכילה – זו הסיבה

שינוי בהרגלי האכילה שלנו יכול לחולל שינוי גדול בחיינו. השינוי מתחיל בכך שאנו מתוודעים להשפעת המזונות שאנו צורכים על הגוף שלנו. נוכל לגלות מידע רב אודות הגנטיקה שלנו והמזון אותו אנו צורכים לאחר שהאבחון הגנטי שלנו יהיה בידינו, ומכאן ככל הנראה נחליט על שינוי בהרגלי האכילה כדי להפוך אותם לנכונים ומדוייקים עבורנו. שמירה על הרגלי אכילה נכונים תועיל בשיפור מצב גופנו, וכך תשפיע גם על המראה החיצוני ומצב הרוח שלנו.

החלטנו להושיט יד ולכתוב מספר טיפים אשר יעזרו לנו לשנות הרגלי אכילה מזיקים ולהחליפם בחדשים.

​​1. ​איך לשמור על תחושת שובע?

לעיתים תחושת השובע לא מגיעה מייד עם סיום הארוחה, ומתפתים להמשיך ולאכול כדי לגרום לה להגיע. מומלץ לחכות מספר דקות לפני שממשיכים לאכול, תחושת השובע תגיע, וכך נסתפק בכמות האוכל הראשונית שייעדנו לעצמנו.

2. תכנון מראש

כדאי לתכנן מראש את סדר ארוחות היום. החל מהארוחות העיקריות שלנו – בוקר, צהריים וערב ועד הנשנושים וארוחות הביניים. ברגע שכל הארוחות מתוכננות, יהיה הרבה יותר קל לשמור על סדר יום ולא להתפתות וצרוך מזון שלא אמור להיכנס לתפריט.

3. אכילה מסודרת

נכון שכיף לאכול מול הטלוויזיה או מול המחשב, אך במצב כזה האכילה אינה מבוקרת. ברגע שנשים לב למזון אותו אנו אוכלים ונקדיש לזמן הארוחה את תשומת הלב המגיעה לה, אנו נרגיש יותר טוב עם עצמנו ולא נתפתה לאכול מזונות שאסור לנו.

4. החשיבות שבקניות

לקניית המזון עצמה יש כאמור השפעה ישירה על האוכל אותו נאכל. קודם כל נגיע לקניות כאשר אנו שבעים ונצטייד ברשימה מוכנה מראש, כך נשאר ממוקדים ונקנה רק את המזון אותו אנו באמת רוצים וצריכים.

5. חשיבה חיובית

אם נקלענו למצב בו אנחנו בדילמה – האם לאכול את האוכל האסור או לא? אנו יודעים שהתשובה היא לא, אבל מאוד קשה לנו לשלוט ברצונות שלנו. בדרך כלל נחשוב על כמה זה טעים, וכמה עצוב אם נוותר על המטעם הזה. ברגע שנחשוב באופן שלילי – אנחנו נתפתה ונאכל. אבל אם נחשוב מה ייצא לנו מהויתור וכמה נרוויח ממנו – אני ארגיש טוב יותר, אני ארד במשקל, אני אהיה גאה בעצמי שהתאפקתי – אז ננצח את עצמנו ונוותר בקלות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן